İyi Bir Satış Danışmanının Özellikleri


 

İyi Bir Satış Danışmanının Özellikleri;

  1. Müşterilerine hoş geldiniz der, onlara güler yüzlü davranır.
  2. Görünümüne önem vermelidir. Bulunduğu mağazaya uygun ve mağazanın hitap ettiği müşterilere uygun olmalıdır.
  3. Müşteriyle olan iletişimde satış odaklı olmamalı ve müşterinin neye ihtiyacı olduğunu anlamalı ve onu dinlemelidir.
  4. Sabırlı ve nazik olmalıdır.
  5. Stresle baş etmeyi bilmelidir. En önemli özelliklerden biridir çünkü birçok müşteriyle iletişim içinde olup stres altında kendi kendini motive etmelidir. Herhangi bir sorun karşısında bir mağazayı temsil ettiğinin farkında olup o sorunun üstesinden gelmelidir.
  6. Takım çalışmasına uygun olmalı ve ekip halinde hareket etmeyi başarmalıdır.
  7. Müşteriyi alışveriş sırasında özgür bırakmalı ve doğru zamanda size ulaşabilmesini sağlamalıdır. Müşteriler her zaman takip altında olduklarında kendilerini rahat hissetmezler. Siz ürün hakkında gerekli bilgiyi verdiğinizde müşteriyle ürünü baş başa bırakıp müşteriye zaman tanımalısınız.
  8. Bir müşteriyle kurduğu ilişkinin uzun süreli bir alışverişi beraberinde getireceğinin bilgisinde olup müşteriyle duygu ortaklığı kurup ve kendisini müşterinin yerine koymalıdır.
  9. Sattığı ürünün özelliklerini iyi bilmeli ve ürünü müşteriye doğru aktarmalıdır.
  10. Yaptığı işi sevmeli ve bu işi severek yaptığını müşteriye hissettirmelidir.
  11. Aylar önce aldığınız bir ürünü hatırlar size uygun olan ürünü size sunar, bilginiz olmayan bir ürün konusunda size bilgi verir ve çeşitlerini sunar, ürünle karşılaştığınız bir problemde yapıcı davranarak müşteri odaklı çalıştığını size gösterir.
  12. Satış danışmasını hedef kitlesini iyi tanımalıdır. Müşterilerle iyi bir diyalog kurmalı ve bunu sürdürülebilir kılmalıdır.
  13. Satış danışmanı müşterinin fiyat odaklı, kalite odaklı veya hizmet odaklı olduğunu öğrenmelidir. Bu da zamanla olur.
  14. Çalıştığı pazar hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Sektörde yükselen değerlerin neler olduğunu, rakip firmalarını durumunu ve sektör ihtiyaçlarını analiz etmeli.
  15. Satılan ürünün tüm özelliklerini, avantajlarını ve benzerlerinden farkını bilen bir satışçının performansı daha iyi olacaktır.
  16. Satış temsilcisi işini iyi takip etmelidir.
  17. Düzenli ve eksiksiz rapor hazırlamalı. Bu onun işverenler tarafından takdir görmesini sağlayacağı gibi, işine olan saygısını da ortaya koyar.

Yorumlar